Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Poem I

Publicerad 2009-09-29 04:39:40 i AZ 2009-2010,

The Incident

 

When I was five and feeling down

And my parents were out of town

Oh boy, how my stomach would ache.

Little did I know it was my appendix about to break

 

I remember how I used to scream and shout

Even when the appendix had gone out

I would twist, twirl and tweet

When they put the needles in my feet

 

Thus that was many years ago

and I remember it so and so

And all that I have left to day

Is two scars on my belly and I don't know what more to say...

Här är en av mina dikter som jag skrev till mitt Poetic Portrait som var det första vi gjorde. Vi skulle skriva om en stor incident så jag skrev om när jag oprererade bort blindtarmen :P

Puss

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2009-09-29 14:10:45

vad duktig du är! =) <3

Postat av: terese

Publicerad 2009-09-29 18:51:22

Meeeeeen va DUKTIG man är på engelska :D BRA skrivet :P nåra svåra ord för mig men annars haja jag :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-10-01 09:29:31

Liten Emma på sjukhus. Det glömmer vi aldrig.

Inte minst den där gången när din pappa och jag tryckte på akutlarmet av misstag. Vilka snabba läkare och sköterskor det jobbade där : ) Kram

Postat av: Marielouise

Publicerad 2009-10-25 21:18:19

Nobelpris. I'm impressed! M-L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela