Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Dreggel!

Publicerad 2010-04-22 01:07:59 i AZ 2009-2010,

Är det dregel eller dreggel? Confession - ibland googlar jag ord på svenska när jag inte kommer ihåg hur det stavas. I ärlighetens namn så har ju stavning aldrig varit min starka sida och att prata och skriva på ett annat språk majoriteten av 10 månader har ju kanske inte hjälpt min stavning av svenska ord. På tal om stavning så förekom det ett litet stavfel på våra diplon/certifikat som vi fick för några dagar sedan i och med Golden Scholar Ceremonin. Istället för Gilbert Public Schools så står det Gilbert Pubic Schools... Ehm... Ja.

Hur som haver så var det inte det jag skulle skriva om utan något annat. När jag skrev om träning så flöt ju tankarna helt obemärkt till sötsaker, bakning och tårtor. Så jag googlade lite bloggar och recept så nu sitter jag här och dreglar - eller dregglar. Så jag tänkte dela med mig lite av allt jag läste om som låter så smaskigt.

Gooey Caramel Butter Bars - hur smaskigt låter inte det!?
Key Lime Pie Bars - jag snöade kanske in lite på bars...
Jag har hittat en ny idol-blogg - Bakerella. Underbara bilder och en hel del sköna recept. Kolla på det översta eller ett av de översta inläggen med kanelbullarna - äkta Amerikanska kanelbullar - inget pärlsocker här inte. Jag måste prova att baka sånna kanelmuffins när jag kommer hem för de är sjukt smaskiga. Torrey's kompis Wendy bjöd oss på hembakta kanelbullar för några månader sedan; de var helt enorma och underbart goda. Så när jag kommer hem kommer det bakas kanelbullar med frosting till höger och vänster.

Nu måste jag ta och hoppa i träningskläderna. Vi hörs på andra sidan.

Wish me luck

Kommentarer

Postat av: TW

Publicerad 2010-04-22 08:49:29

Haha, stavfelet :P

Puss <3

Postat av: isa

Publicerad 2010-04-22 20:36:53

hahaha, vilket stavmiss! pinsamt för dom ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela