Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Econ Test Tomorrow...

Publicerad 2010-04-01 05:26:00 i AZ 2009-2010,

Hur roligt är det att plugga Ekonomi på en skala från ett till keso...??? Inte så kul. Det är inte mitt favoritämne och jag tror att det kan ha mer att göra med min lärare Mr Holaday. Jag lär mig säkert en hel del men jag är inget überfan av just honom. Men i alla fall så ska jag ju sommarjobba på en bank i sommar så det kanske är bra att ha lite kunskap om det som har med pengar att göra. Fast för tillfället känner jag att det gör mig inte ett skvatt om jag inte vet vad oligopoly, Kinked Demand Curve och Payoff Matrix är för något, och fråga mig inte vad allt heter på svenska för det har jag ingen susning om. Men men, jag ska inte klaga, jag var ju en av två i min klass att få A på förra testet - YES! Är man pluggis så är man.

Imorgon är det en långdag i skolan igen. Dansträning till 16 och sedan min (kanske?) sista Guardträning från 17-21. Idag var jag och tittade på PowderPuff matchen. Jag tror att det slutade med 38-0 till the Seniors - we're simply the best.

Nu väntar i alla fall pluggandet och efter imorgon så blir det tredagarshelg! Sova!

Aloha

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-04-01 07:06:16

Hej Emma! Nu förstår jag inte alls, macro och micro, BNP, eknomiska samband, direktavkasnitn, sharpkvoter och budgetar mm är ju hur kul som helst... Du kanske tycker annorlunda när du kommer in i materian. Här hemma har det kommit drygt en halv meter snö inatt som beräknas ligga kvar till början på juni, det är lite kyligt framöver. Men sen kommer nog våren. Kramar från Pappa och Mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela