Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Golden Scholar & Dr Santa-Cruz

Publicerad 2010-04-20 06:07:01 i AZ 2009-2010,

Idag träffade jag rektorn hela två gånger! Först under The Golden Scholar Ceremony som är det som vanligtvis kallas Academic Night. Det är när alla elever som har ett Grade Point Average av 3.8 eller högre. Jag har 4.0 vilket är straigth A's dvs. MVG's. Men jag har inga superkomplicerade klasser att tala om... Så när vi kom till Aulan så höll rektorn ett kort tal, kören sjöng (de är superduktiga!) och sedan blev alla uppropade för att ta emot ett certifikat/diplom. Först Freshmen, Sophmores, Juniors och sedan Seniors! Sedan var det att ta och gå tillbaka till third hour.

Sedan träffade jag Dr. Santa-Cruz tillsammans med de andra tre utbytesstudenterna som är Seniors - Anouk, Vicki och Lan. Holland, Danmark och Kina. Han ville veta lite hur vi haft det, vad vi har tyckt om, vad som har varit annorlunda osv. Det var väldigt avslappnat så det var skönt. En av vice-rektorerna satt med oss och hon tyckte om mitt Pandora-armband. Det var lite kul för hon var den första som har vetat exakt vad det är - andra vill bara titta på det för att det är så coolt ;)

Inte så roligt inlägg men men. Kanske blir bättre imorgon ;) Vi får se helt enkelt.

Random grej också - som jag inte tror att jag har nämnt förrut. Idag var invigningen av en konstutställning med konst från skolans art-classes och jag har två saker som är utställda! Ett hänge från förra terminen och en trekantig "låda" som jag gjorde den här terminen i min keramik-klass.

Aloha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela