Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Pep Assembly

Publicerad 2010-05-01 01:38:32 i AZ 2009-2010,

Idag var det pep assembly. Årets sista. Det är ju lite tråkigt men men. Det är sånnt man får ta när tiden går så sjukt fort. Idag uppträdde i alla fall Black Guard med deras Landslide uppträdande och vi fick så snällt assistera med att bära ramper, vika golv och bära flaggor osv. Men det var ganska så slappt. Vi fick ju titta på båda uppträdandena (de delar in de i två assemblys eftersom att hela skolan inte får plats på en gång i "gymnastiksalen"). Det var lite hårt jobb då vi fick sätta upp och ta ner alla ramper och platåer tre gånger. Och fort skulle det gå eftersom att drumline uppträdde direkt efteråt. Men som sagt så var det kul att få se alla uppträdanden två gånger och så fick vi missa first hour, second hour och delar av third hour.

Igår släpade jag mig faktiskt till gymmet! Det blev 20-25 minuter på löpbandet och det landade på tre kilometer (hmm... inte så bra, men något i alla fall), 25 minuter på träningscykeln - vet inte hur långt det blev och sedan blev det lite core & axlar. Lite lagom helt enkelt. Måste ju komma igång och det var ju faktiskt tredje gången på tre veckor. Jag måste bara få till kanske två-tre träningar i veckan så jag är i någorlunda kondition när jag kommer hem...

Ikväll ska jag ut och ha skoj med Andrea - en kompis från Guard och min dansklass. Jag berättar vad imorgon :) Ikväll åker även Susanna hem till Finland igen :( Hon är min värdfamiljs gamla utbytesstudent som har varit här och hälsat på de senaste tre veckorna och det har gått så fort. Det skulle liksom inte göra något om hon valde att stanna, det är så kul att ha henne här...

Jag har haft en liten svacka i skrivandet den senaste veckan, jag vet inte varför men så blir det ibland. Allt jag skriver låter bara tråkigt. Men men, det har även varit lite tomt på kommentars-fronten på sistone... Hm...

Nu ska jag ta en powernap så jag är vaken och redo för ikväll.

Later

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-05-01 09:48:00

Hej Emma!



Kul att läsa din inlägg som alltid. Nu är det 1:a maj och huset är fullt med ungdomar som Adam kom hem med inatt, några sover faktiskt i din säng...



Återkommer med vilka bokningar vi gjort inom kort.



Nu ses vi snart!



Krrrrram Pappa

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-05-01 09:53:28

Hej Emma,

Jag har haft sjukt mycket att göra den senast tiden. Men nu har jag läst ikapp din blogg. Oj vad det händer mycket i ditt liv jämför med mitt... Vad fin du var på "balen". Å vilken snygging den där Derek var! :) Njut nu av din sista månad men vi hörs säkert innan du kommer hem igen. Massor med kramar från Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela