Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Prom & Pics

Publicerad 2010-04-26 03:42:55 i AZ 2009-2010, Pictures,

Okej, nu ska jag försöka mig på att beskriva gårdagskvällen. Jag gjorde mig i ordning, lockade håret, flätade luggen och satte upp det i en lite slarvig, ruffsig hästsvans. Ville inte ha det så superelegant uppsättning eftersom att jag kände att min klänning gjorde mig uppklädd nog. Sedan var det dags att lägga lite ögon make-up och ni som känner mig vet ju att jag inte är världens make-up artist så det blev ganska så casual och normalt - lite ögonskugga och mascara. När det var gjort så var det att hoppa i klänningen och spänna på sig skorna, trycka ner mobilen, kameran och pengar i min lilla kuvertväska. Efter det var det fotodags här hemma innan jag åkte iväg till mina kompisars hus där vi blev upphämtade av deras dejter.

Vicky, Derek, Jag, James & Aline
Efter att vi blev upphämtade av James och Derek åkte vi till Dereks hus för att ta lite bilder. Vi hade ingen limousin men en Lexus så det kunde ju ha varit värre :) Efter fotograferingen blev det dags att åka till San Tan Mall och restaurangen där vi skulle äta middag - Carrabba's Italian Grill.

Ett gulligt meddelande från våran servitris. Vi mötte upp några kompisar där och sedan käkade vi. Jag beställde en Margarita Pizza med räkor. Gud i himelen vad gott det var! Har inte ätit räkor på jättelänge och det var supergoda jätteräkor (inget miljlötänk här inte men det är ju ändå Prom...). Pizzan var väldigt god i sig med mozarella och tomater. Så middagen var en hit :) Sedan var det dags att köra till Seville Golf & Country Club där våran prom hölls. "A Red Carpet Affair" var temat för årets prom.

De hade långa bord fulla med ostar, kex, frukt, mini-bakelser. De hade två meterhöga chokladfontäner. Och jag åt ingenting. Jag var så himla mätt från middagen så jag kände helt enkelt inte för att äta. Men skorna åkte i alla fall av så fort vi kom dit och det dansades en liten stund innan vi tog ännu ett kort - ett formellt. Sedan dansades det resten av kvällen. Tre timmar. Alrdig har väl tre timmar gått så fort.

Dancin' all night. Klockan 23 var det över då hade Prom King & Queen utsetts och jag blev upphämtad av Ursh och Lorie. Sedan slocknade jag ganska så direkt när jag hade torkat bort allt smink och borstat tänderna.

Där har ni det - Gilbert High Prom 2010, A Red Carpet Affair

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela