Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Relay for Life Pics

Publicerad 2010-04-18 18:42:54 i AZ 2009-2010, Pictures,

Bilder från Relay for Life. Vet att jag inte har skrivit så mycket om vad vi gjorde så jag förklarar under bilderna :) Det var i alla fall väldigt roligt och jag är så glad att jag gjorde det.


De flesta hade små fundraisers, där de försökte samla in ytterligare lite pengar till cancerforskning. Vi hade en darttavla med balonger och om man donerade 1 dollar fick man kasta två pilar och om man spräckte en ballong (eller inte) så fick man några små godisbitar.

De första varvet. Här var det cancer survivors som fick äran att gå första varvet, ledda av en drumline.

Ett halsband som man kunde köpa och så kunde man trä på en pärla för varje varv. Så man kunde hålla koll på hur många varv man gått.

På  planen så spelades det fotboll, kastades amerikanska fotbollar, lacrosse bollar var slängda osv. en massa skoj helt enkelt. Längs höger och vänster kanterna så kan ni se tält som de olika grupperna stälde upp. Så de kunde ha skydd från solen och att sova under.

Min favorit var luminaria ceremonin. De är papperspåsar med ljus i. De hade ställt hundratals längst banan och ordet HOPE var skrivet på hemma lektarna. Sedan fick vi alla ett värmeljus i en kopp som vi gick runt med medan alla strålkastare var nedsläckta.

Sedan ändrade dem om orden från HOPE till CURE.

Luminarias längst banan. Man kunde köpa dem och dekorera med namn och bilder av något som man känner som har drabbats av cancer. Jag ville göra det men jag var lite sent ute.

Mina 31 pärlor efter mycket gående :)

Det ser ut att vara lite ljusare än vad det var. Men klockan 6 på morgonen när the closing ceremony började (fast de flesta hade redan lämnat stadion).

Om ni har några frågor så är det bara att fråga på. Nu har jag andra saker att göra - mina sysslor för veckan ;)

Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela