Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Relay for Life

Publicerad 2010-04-15 06:42:53 i AZ 2009-2010,

Relay for Life är ett event som sker på många olika platser i USA. Det är för att samla in pengar till American Cancer Society dvs. för cancerforskning. Det man gör är att man anmäler sig i lag och jag ska delta med Tiger Town - en klubb jag är med i genom skolan. Och sedan "tävlar" man mot andra lag för att se vem som kan samla in mest pengar. Vi har inte gjort sådär jättebra ifrån oss. Jag har inte varit på mötena sedan November för jag har haft Winter Guard men i alla fall så var målet att samla in 100 dollar/person. Det har vi ju inte nått. Jag skänker några dollar när jag väl kommer dit och så hade jag tänkt gå runt lite till grannarna imorgon och höra om någon ville skänka lite.

Själva Relay är på Fredag, eller rättare sagt så börjar det på Fredag klockan 18 och sedan pågår det hela natten till klockan 06.00 på Lördag morgon. Varje lag ska ha en eller flera medlemmar på banan hela tiden och så kommer vi gå runt, runt & runt fotbollsplanen. Det hålls nämligen på skolan fast det är för hela Gilbert-området. Under tiden när man vilar så kan man antingen sova, käka, ha skoj eller kika på lite saker som dem säljer osv. för att samla in ytterligare pengar till cancer-forskning. Att man ska gå så länge, genom hela natten är för att "cancer aldrig sover" och det finns Relays som håller på i 24 timmar och så vidare.

Det ska bli superkul att vara med om det på Fredag för jag har hört en massa skoj om det. Jag har så klart kameran med mig i högsta hugg så bilder blir det kanske nästa helg. Det är en massa annat som ska hinnas med i helgen men vi får se.


Nu ska jag gå o sussa.

Sweet Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela