Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Wednesday

Publicerad 2010-04-29 03:40:44 i AZ 2009-2010,

Dagen har varit full av hip hop, bilder från Prom, Man's Search for Meaning, Strawberry Cheescake glass för att bara nämna några saker. I kermamiken håller vi nu på att göra masker eller ansikten. Min blev av någon anledning ett creepy, gammelmans anskite med en lång utstickande tunga. I min Engelska klass började vi läsa Man's Search for Meaning eller Livet Måste Ha En Mening som den tydligen heter på svenska. I min dansklass kör vi för tillfället hip hop och man kan ju säga att man tydligt märker vem som är vit och inte. Hip hop är inte min grej fast det är kul så det är bara att göra det bästa av det ;)

Idag fick jag även ett certifikat/award för att jag ställde ut två av mina kreationer i Konstutställningen. Jag tror att alla som ställde ut något fick ett sådant men det var kul att få i alla fall. Förhoppningsvis kommer vi nästa vecka få tid att åka förbi utställningen och kika på mitt hänge från förra terminen och min trekantiga låda från den här terminen.

Nu måste jag läsa lite mer i boken. Den är faktiskt ganska så intressant, om Andra Världskriget och Koncentrationsläger och Viktor Frankl's egna upplevelser. Intressant som sagt.

Adjö

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Caspary

Publicerad 2010-05-05 18:02:50

Käraste Emma ! Äntligen några kommentarer. Här i skolan nalkas slutet med nationella prov och allt annat.Nu börjar avresedatum närma sig och det ska bli urkul, spännande och intressant. Oj, vad jag har lärt mig mycket av att läsa din blogg. Dina klänningsbestyr var spännande att läsa om och du är så vacker i den. Färgen klär dig. Ja. hjälp vad du hinner med. Och betyget,du är ödmjuk när du säger att du valt lätta ämnen. Hm... Känn dig stolt! Viktor Frankls bok har vi läst här i skolan och många elever har blivit oerhört tagna. jag brukar själv återvända till den. Ta hand om dig så länge så skriver vi snart igen. Pussar och kramar Marie-Louise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela