Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Midsommar i Öregrund - Pics

Publicerad 2010-07-20 22:12:46 i Pictures,

Här kommer en midsommrig, idyllisk liten bildserie från Öregrund och Elin och min lilla roadtrip dit...


Cool-Elin aka chauffören

I facket mellan framsätena hittade jag pappas supergamla original Ray-Ban Wayfarers som då blev mina bilåkar-brillor. För jag passar definitivt inte i dem!

Och så stannade vi vid Sille Krog för att tanka och det var ju en historia i sig. Jag har aldrig tankat (varför skulle jag? har ju inte ens körkort) och Elin brukar tanka hemma (hon bor på en gård...) men efter lite om och men så fick Elin kläm på det :)

Här blev årets första dopp. Fast på bilden ser det ut som en öl-reklam men det var den bästa bilden jag hittade. Kallt var det i alla fall!

Här var vi och kollade på resningen av midsommarstången och ringdans. Det var knökfullt med folk så det blev inga toppen bilder därifrån...

Vi åkte ut till Gräsö på kvällen och Elin tog bilder med sin fräsiga kamera som hon fått i studentpresent.

Självklart tog även jag bilder också, av den underbara solnedgången.

Idylliska lilla Öregrund. Hamn.

Lite mer av hamnen. I ett av de röda mellanhusen åt vi lunch den första dagen, mumsiga varma mackor.

En liten glimt av midsommar i Öregrund, 2010.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela