Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Midsommarafton.

Publicerad 2010-06-28 22:11:33 i Everyday,

En liten roadtrip förde mig och Elin till Öregrund och Cecilias sommarstuga. Tre timmar i bil lyssnandes till Michael Jackson. Sjungande. Galet kul. Öregrund är idylliskt, vid vattnet med små gulliga gränder och picture perdect små hus. Årets första dopp blev det minsann - och det var kallt! Men uppfriskande. Sedan tittade vi på när de reste Midsommarstången på Hembyggdsgården och det var fullt med människor. Så efter en stund vandrade vi där ifrån och rullade hem till Cecilia igen. Där bjöds det på supergott smörgåsbord - sill, potatis, lax, räkor och mer sill. Jag älskar ju sill (och äter inte kött än så fisk är det som gäller för min del).

Senare på kvällen tog vi bilen och åkte till Gräsö - att köra igenom ett fullt (dubbel bemärkelse här...) Öregrund var ju en upplevelse. Det var folk överallt och vissa ville ju helt enkelt inte flytta på sig. Men vi kom till den lilla färjan och åkte över till andra sidan av Gräsö där vi satte oss en stund - lagom i tid att beundras av den vackra solnedgången. Sedan rullade vi hem igen, och satte oss med en påse chips och varsin Päron Festis innan vi slocknade.

Dagen därpå vankade vi, serverades mumsig frukost. Sedan skjutsade vi Cecilia till jobbet, jag och Elin gick på foto-safari i Öregrund och sedan sa vi hej då. Rullade hem till Nypan och stannade vid Heron City på vägen hem för att käka lunch och ev. shoppa lite på Media Markt - men det var ju stängt. Surt.

Runt klockan 16 landade vi åter i kära lilla Nypan.

Home sweet home.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-06-29 15:58:50

Menar du på fullt allvar att du bara åkte förbi Segeltorp utan att komma förbi och ge mig en kram... Hm.... Ge mig en liten shoppinglista så ska jag fixa dina grejer på Heron! :) Kram från moster

Postat av: isa

Publicerad 2010-06-30 19:16:20

låter ju som en helt grym midsommar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela