Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Besviken...

Publicerad 2010-03-03 04:27:56 i AZ 2009-2010,

Här kommer ett kort inlägg om lördagens tävling. Det gick inte så bra... Eller helt kasst gick det väl inte men vi hamnade på 5e plats av 7 olika guards i våran klass. Jag gjorde några major misstakes, men sånnt händer ibland. Men jag var i alla fall lite besviken. Men till vårat "försvar" måste jag påpeka följande; vi hade i stort sett ingen av våra coacher där för de var i Californien med Black Guard. Vi hade Pam men hon har ungefär fem andra guards i samma tävling. Och sedan när vi hade förberett oss för att framträda så var musiken superlåg i bakgrunden... Fast de höjde den såklart efter som att tiden gick men det tog en halv evighet (kändes det som, eg. några sekunder men allt är viktigt när man uppträder).

På kvällen så var det ännu ett födelsedags party som gällde. Den här gången var det Michelle som fyllde 18 och vi hade en "skattjakt" blir det väl översatt eller en scavenger hunt. Vi delades in i två lag och varje lag fick en lista och en maskot - vi hade en kokosnöt. Sedan beger man sig till ett köpcenter (det gjorde i alla fall vi) och så hade vi en timma på oss att hitta så många saker som möjligt av allt som var nedskrivet på våran lista. Sedan när vi hittade det så var vi tvugna att ta en bild med objektet, våran maskot och alla gruppmedlemmar. Efter en timme (eller vilken tid man nu bestämmer) träffas man igen och ser vilket lag som hittade flest saker. Mitt lag vann :D

I Söndags åkte vi in till Phoenix till den sk. Matsuri Festivalen. Det var en Japansk Festival i Phoenix där de hade "Japanese Drummers", sushi, olika japanska hantverk, samurajer osv. Det var riktigt skoj och intressant. Det kommer lite bilder senare.

Idag har jag varit på utflykt med en klubb från skolan - Tiger Town. Vi åkte till Patterson Elementary School, igen. Vet inte om ni kommer ihåg (om jag skrev om det) men vi åkte till den skolan förra terminen och de kom till oss. Idag träffades vi för sista gången och idag var det "Read Across America Day" så vi gick in i olika klassrum och läste för andra klasser. Jag och min Patterson Pal, Maria, läste boken Felix's Words för en andraklass. De var jättesnälla och helt fascinerade över att jag var från Sverige.

Kram

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-03-03 21:31:46

vad tråkigt med tävlingen! men det lät desto roligare med fest och skattjakt! nåt att anamma till sverige tkr jag ;) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela