Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Gilbert Guard Show Pics

Publicerad 2010-03-21 04:43:32 i AZ 2009-2010, Pictures,

Här kommer några få bilder från showen idag. Det var inte så många som blev bra men förhoppningsivis kan det visa er lite av vad Winter Guard är :)


Såhär står vi i början av våran show. Jag är i lite till höger av mitten (om ni kan se). Det svart på golvet är vårat "golv/floor". Varje guard (vanligtvis) har ett egen golv och det som är fasttejpat på golvet är vårat. På golvet så har man en mittlinje och så kallade "koner" som man rättar sig efter när man arrangerar kombinationer och drill. På golvet kan man även göra små märken med färgad tejp som man kan ha att gå efter när det kommer till att ställa upp sig i olika formationer under framträdandet. De flesta guard har något tema i sitt uppträdande och målar sitt golv därefter dvs. samma färger, motiv etc. Men eftersom att vårat tema är "Somebody to Love" så behöver vi inte riktigt göra något med golvet - vi, våra kostymer och våra flaggor talar för sig själva :) Jag ska lägga ut bilder på min flagga och kostym senare.

En annan Guard som är i en med advancerad klass än vi. Deras golv är delvis vikbart - ni ser den beiga delen i mitten - den viker de undan i slutet av uppträdandet och ett meddelande framträder. Det är sånna effekter som man kan använda golvet till. En annan Guard viker upp fronten av sitt golv i slutet av framträdandet för att visa orden I Am Free! För att det knyter samman men deras tema.

Mayan Calendar. Det coolaste uppträdandet! Kan ni se att de hänger uppochner mellan varandra och spinner sabers samtidigt? Helt sjukt. Helt klart min favvis.

Inte den bästa bilden över huvud taget men jag tänkte föklara det här med priscermonin. Alla guard har minst en person som representerar dem och man står i samma ordning som man uppträdde. Ni kan se oss lite till vänster/mitten i våra lila byxor och rosa toppar. Sedan presenterar de alla Guards medan man går in. Sedan ställer man sig i en båge runt golvet och ni kan se prisbordet till höger i bild tillsammans med de två prisutdelarna (kaptenerna av Gilbert Black Guard - Michelle & Brittanye). Så när de presenterar din Guard med vilken poäng ni fick och vilken placering ni fick (de börjar i botten och avslutar med guldmedaljen, och de gör det i den ordning som de olika klasserna/nivåerna uppträdde under dagen) så tar man några steg fram och gör någon kort kombination eller rörelse som representerar just eran Guard. Vi gjorde till exempel slängkyssar och hjärtan med våra händer när de presenterade våran poäng och placering.

Hoppas att ni förstår det hela med Winter Guard lite bättre nu. Eller så kanske jag bara gjorde det virrigare. Jag försökte i alla fall ;)

Det är bara att fråga på om Winter Guard (eller var som helst) och jag ska göra mitt bästa för att svara :)

Aloha

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-03-21 08:49:34

Hej! Jättekul att se bilderna från Winterguard, snart åker jag från gråa Åre. Kram P

Postat av: isa

Publicerad 2010-03-21 13:20:12

mer virrigt eller ej, superkul ser det ju ut att vara iaf! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela