Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Hieroglyphics Trail Hike Pics

Publicerad 2010-03-19 01:41:48 i AZ 2009-2010, Pictures,

Ännu tio nya bilder. På en dag! Är inte ni bortskämda ;) Här kommer bilder från vandringen vi gjorde i söndags och vi vandrade vandringsleden idag igen - det var så vackert. Hoppas att dessa tio bilder kan göra det rättvisa - men det tvekar jag på. Hoppas att ni tycker om det i alla fall.


The Hieroglyphics Trail som vi följde. Det fanns nämligen gamla Indian ristningar - Hohokam för att vara exakt.

Saguaro Kaktus... Den här bilden måste jag säga att jag blev oförskämt nöjd med - den är nu min skrivbordsbakgrund.

Superstition Mountains är berget (bergen?) som vi vandrade i. Jag har även läst att vandringen är 4 miles dvs. ungefär 6,5 km totalt. Idag spurtade jag och Ursh upp dit på rekordfart, vi ville slappa och sola så länge vi kunde - så sjukt skönt att ligga i solen med fötterna i det kalla vattnet.

Sådär såg större delen av vandringsleden ut - lite stenig men ganska så slätt fast det var lite brantare närmare vändpunkten (där vi stannade några timmar för att njuta)

Svårt att fånga på foto men jag älskar att se alla bergen i bakgrunden i olika blåa nyanser. Helt obegripligt stora och obegripligt långt bort.

Kaktus och berg - Arizona.

Ristningar som man kan se när man kommer till "mitten" eller slutet på vandringen dvs. där man vänder tillbaka.

Vattenfall och ström av kallt vatten - smältande snö tror jag att det kommer ifrån, eller vatten som har samlats högre upp efter regnstormarna.

Porlande, forsande vatten.

Jag tror aldrig öknen varit så grön. Självklart har den varit det, men det är svårt att tänka tillbaka på hur brunt det var när vi kom och hur brunt det kommer vara när vi åker här ifrån.

Jag har även några bilder från när vi gick och letade efter en GeoCash. Det skulle bara ha varit runt en kilometer in på en annan vandringsled... En kilometer blev snarare runt tre-fyra. Vi började följa en vandringsled och vi kom närmare och närmare tills vi plötsligt kom längre och längre bort från koordinaterna. Vi gick tillbaka för att följa en uttorkad flodfåra så vi kom närmare och närmare igen tills vi var tvugna att klättra upp en brant backe - mitt i den Arizonska vildmarken. Genom kaktusar, mer kaktusar och rivande buskar tillslut hittade vi GeoCashen. Egentligen ska man inte placera dem så långt från leden men någon gjorde det vilket betydde att vi fick oss ett litet off trail adventure.

Hoppas att ni kan förstå hur vacker det var.

Kramar

Kommentarer

Postat av: Emilia

Publicerad 2010-03-19 18:10:56

Gud så naturen är vacker! Visst blir man förälskad i Arizona så fort man kommer dit? Jag kommer tillbaka om en och en halv vecka =) Hur har du det? Hur är vädret? Kram

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-03-20 13:52:26

Hej Emma. Vilka häftiga bilder från öknen. Det ska bli kul att se på riktigt när vi träffas om 65 dagar. Kram Pappa

Postat av: TW

Publicerad 2010-03-20 19:05:22

Jag vill också gå runt där... och väldigt fina bilder! =)

<3

Postat av: terese

Publicerad 2010-03-27 10:01:55

shieat håller mned TW vill ocksååå!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela