Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Matsuri Festival Pics

Publicerad 2010-03-04 03:33:35 i AZ 2009-2010, Pictures,

Här kommer ett mindre berg med bilder från festivalen vi var på i helgen. Hoppas att ni tycker om dem :)


De sålde små guld Budahs, gröna elefanter och röda fiskar...

Söta fiskar gjorda av band.

De hade en massa Bonsai-träd. Ett av "Bonsai Konstverken" hade små söta mini-figuriner i arrangemanget - det ser ut som en liten trädgård.

Japanska tecken och Sumobrottare hängde i taket...

Små origami-örhängen. De var gjorda av papper - supercoola.

De hade såklart sushi!

Taryn, Ursh och Matt gjorde lite origami. De kallades fiskar, man satte dem på pinnar och så snurrade dem i vinden.

Så här såg de ut när de var färdiga.

Människor i sk. "Devil Masks" (tror jag att minsann att det kallades)

Jag kärade ner mig i den här klockan.

Såhär såg bottenplattan ut :)

Japanska bakelser. Ursh och jag hade varsin "Choklad Sköldpadda" - Chocolate Turtle - det var som en rund brownie med valnötter doppad i chokladfrosting. Sjukt god!

Jag blev lite kär i det här huset också...

Ett litet pappersparasoll och blå himmel. Vi hade regn när vi kom dit men sedan blev det minsann vackrare väder.

En Japansk Drum Group. De var maffigt att lyssna på dem. (Jag vill ha deras bakgrund som en väggmålning)

Ciao

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-03-04 18:29:22

älskar örhängena, supercoola! :)

Postat av: tw

Publicerad 2010-03-07 07:58:26

Vill också ha deras bakgrund... och sushin...

Postat av: Elin

Publicerad 2010-03-07 13:59:32

vilka gulliga Budha figurer hoppas att det kommer att vara något liknande när jag kommer :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela