Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Yarn & Knitting

Publicerad 2010-03-13 00:38:20 i AZ 2009-2010,

Idag åkte vi till Hobby Lobby efter vi hade lunch på Wildflower (en av mina favoriter!), där kollade vi på garn för både Lorie och hennes mamma virkar. Där hittade jag ett mysigt garn som jag blev kär i så jag köpte mig ett nystan och nu har jag påbörjat en liten stickning. Efter som att jag inte kan sticka något som är mer advancerat än en halsduk så får det bli en mysig grå halsduk till hösten. Det känns ju som evigheter kvar men det kan ju ta mig en liten stund att sticka en halsduk.




Idag var det halvdag och det är sjukt skönt med lov. Ikväll är det fotbollsmatch som gäller, vi åker och tittar på när Taryn spelar och sedan åkter vi någonstans och äter middag, troligtvis. Imorgon eller på söndag ska vi ut och vandra och den andra dagen, om det nu blir imorgon eller söndag så är det Tortilla Flat som gäller. Bilder kommer väl så småning om.

Pappa, jag ska skicka in ansökningar under lovet. Jag lovar.

Ciao

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-03-13 15:43:24

Perfekt. Lär dig sticka så kan jag lägga in lite beställningar på stora mysiga tröjor! :)

Oj vad tiden går fort. Redan mitten på mars... Ikväll är det Mello-festival och jag tror att "Idol-Anna" vinner! Heja Nyköping! : ) Kram åsa

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-03-13 22:46:46

ANNA VANN MELLO-FESTIVALEN!!!!

Och själv vann jag vadslagningen på jobbet : )

Kram från moster

Postat av: Marie-Louise Caspary

Publicerad 2010-03-15 18:51:24

Hej kära Emma! Måste berätta att Anna Bergendahl vann Melodifestivalen i lördags. Kul med en Nyköpingsflicka. En varm halsduk vore inte så tokigt. Jag såg att ni hade 13+ . Nu har vi haft strålande sol i några veckor men på Brottninge är snön en meter hög. Inga blåsippor så långt ögat når. Tänkte skicka över lite tidningar och annat. Är det något speciellt du vill ha? Tusen kramar från Marie-Louise. Ps. Jag gilla verkligen mitt halssmycke.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela