Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Slappardag.

Publicerad 2010-05-02 07:48:44 i AZ 2009-2010,

Idag har varit en riktigt slappardag och jag glömde helt bort att jag skulle visa er bilder på vad jag gjorde igår. Såå vad hade jag för mig - jag och Andrea åkte minsann till Amazing Jake's. Inte för att ni vet vad det är men jag ska minsann berätta. Det är ett stort innomhusställe där de har en spelarkad, disco bowling, minigolfbana, lazer-tag och go-cart. De har aven några små åkattraktioner som tekoppar, ett mini-fritt fall och en som gick runt-runt-runt. Självklart fanns det även allt du kan äta-buffé som hade en salladsbar, pizza, pasta och själfallet en efterrättsdel :)

Andrea och jag startade med att åka tekopparna - vi tröck ner oss i en tekopp som kanske är ämnad för två små personer - inte två i stort sett fullvuxna tjejer... Men men, det var kul och det snurrade som sjutton så Andrea var mer eller mindre åksjuk resten av kvällen. Resten berättar jag om imorgon men kul hade vi i alla fall :)

Igår kväll landade jag innanför dörren precis klockan tolv vilket var då jag skulle vara hemma så det var perfa tajming. Så idag vaknade jag inte föräns 10. Nej nu ljög jag - jag blev väckt av vägarbetare eller något liknande klockan 7 och jag vet inte vad de hade för sig men de gjorde sjukt konstiga läten och högt och länge lät det också. Men efter om och men så somnade jag om. När jag väl vaknade var bara Ursh och jag hemma så vi slappade lite och kollade på America's Next Top Model och sedan gick vi ut och solade.

När Torrey kom hem så bjöds vi på en mindre uppskattad överraskning, Torrey's katt - Alex hade fångat en fågel. Den var inte död men den var skadad och ville inte flyga så vi visste inte riktigt vad vi skulle göra. Efter ett tag så bestämde vi oss för att (efter konsultering med Terry som var på väg hem från jobbet) att flytta fågeln ur garaget. Sagt och gjort. Efter det åkte vi till Wal-Mart och Lee Lee's (en Asiatisk mataffär) och när vi kom hem så såg jag inte fågeln så jag vet inte hur dess öde slutade...

Efter det så hjälpte vi till att laga mat - dvs. vi hackade en sjukt massa grönsaker; kål, selleri, blomkål, broccoli, vårlök osv. Och mumsigt blev det!

Nu har jag och Ursh precis kommit upp ur Hot Tuben så jag är lagom trött och jag har precis sprejat Ursh med brun-utan-sol sprej för att eliminra hennes softball-bränna inför Prom som hon har nästa helg... Förhoppningsvis blir hon brun och inte orange ;)

Imorgon har vi nog inga planer så förhoppningsvis blir det bilder och kanske ett skojigt inlägg. Förhoppningsvis.

Sweet Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela