Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

London - Dag III

Publicerad 2010-11-29 21:27:18 i Äventyr,

Här kommer den tredje och sista delen av bilder från när jag och Therese var i London. Enjoy!

Buckingham Palace. Vi hade båda varit i London förrut men inte turistat vid drottningens casa ;)

Och innanför grindarna stod vakterna! Vi som hade hoppats på att vi skulle kunna ta ett turistigt kort med dem... Jajaja.

Finfin park med finfin grind.

Och när vi var på väg därifrån kom det en liten patrull på häst ridande...

Sen fortsatte turistandet med en promenix till Harrod's.

Väl där köpte vi varsin cupcake som vi avnjöt utanför... En Red Velvet till mig och en Mini Chocolate till Therese.

Therese köpte kaffe till sina päron. Och jag knäppte det här kortet ;)

Efter det bar det av till Disney Store. Där inne hade dem en gigantisk silverglittrig gran :)

Selfridge's julavdelning besökte vi också.

Senare vandrade vi runt på två Watersone's och köpte 6 böcker var! Här är den största Waterstone's affären i London (tror jag) och den ligger vid Piccadilly Cirkus. Den är 5 våningar tror jag och proppfylld med böcker. De har ofta boksigneringar också vilket de också hade när jag och Therese var där. Då var Theo Walcott där (om ngn vet vem det?) - han är tydligen fotbollspelare och hade skrivit en bok, uppenbarligen ;)

Middag käkade vi på en random restaurang i China Town. Vi bokstavligen kryssade fram och tillbaka över gatan - vi ville nämligen inte äta på en restaurang där de serverade hajfenssoppa, inte för att vi skulle äta det men mest för principens skull. Jag åt Pekinganka för första gången och det var mumsigt.

Dagen avslutades högst uppe i hörnet på teatern tittandes på Fantomen på Operan. Långt där nere ser man scenen. Det var kul att se men pga. våra platser var vi tvugna att sitta frammåtlutad hela tiden men det var häftigt att uppleva. Det blev mer som en bonus, biljetterna var ju ganska billiga - vi var ju främst där för att se Lejonkungen så vi hade kanonplatser till den showen.

Det var min och Thereses suveräna London-resa. Det känns som att vi hann göra typ 1000 grejer vilket var kul eftersom att vi bara var där mellan den 2-5 November.

Kommentarer

Postat av: TW

Publicerad 2010-12-03 13:09:24

Mycket rolig resa! =D

Haha, impad av att du kom ihåg att kolla upp snubben. Måste googla honom...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela