Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Julönskan i höstrusket

Publicerad 2010-10-06 18:48:44 i Everyday,

Vinden stormar något sjukt där ute, och det är grått och ruggigt. Just nu längtar jag till julen - till julbelysningen, julmusiken, juldofterna och snön! Do they know it's Christmas - BandAid spelas i mitt huvud och jag vill se små glittrande ljus när jag kollar ut genom fönstret... Något som lyser upp det mörka och sprider den där sköna julvärmen. Att sitta och planera, göra eller vara ute och köpa julklappar. Inslagningsprocessen och när de ligger där fina under den glittrande julgranen. Ta sig lite vatten över huvudet och försöka göra sitt eget pepparkakshus, dekorera det med smarties, silverkulor, kristyr och florsocker.


Glögg. Pepparkakor. Julgran. Utomhusbelysning. Adventsljusstaken. Julklappsplaneringen. Snön. Chokladadventskalender. Lussebullar. Julkort. Apelsiner med nejlikor i röda band. Tomtar. Och allt annat...

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-10-12 10:06:40

får erkänna att jag också längtar lite ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela