Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Spring i benen

Publicerad 2010-10-25 22:15:46 i Everyday,

Idag sprang jag misann på löpbandet här hemma i filmrummet. Det händer inte ofta kan jag ju säga... Men nu har jag inte tränat på tre veckor (gud vad tiden springer iväg - höhö) eftersom att skolsyster inte tyckte att det var en superbra idé innan vi visste vad svulnaden på min hals var för något. Men efter vårdcentralsbesöktet tyckte min läkare att det var ok med lite träning och eftersom att jag inte orkade ta mig till gymmet så fick det bli löpbandet. Fick lite mersmak efter Tjejmilen i sommras, med betoning på lite. Men Tjejmilen 2011 ska jag minsann springa.

Annars har jag läst Vilhelm Mobergs Utvandrarna idag, inför en analys vi ska göra i Svenskan... Kände att det kanske var dags att gasa igång nu eftersom att den ska lämnas in om några veckor och boken är på 400-500 sidor. Men den var hyffsad, är väl en överdrift att säga att den är superbra än men bättre än många andra böcker man läst i Svenskan i skolan t ex Dvärgen och Thérèse Raquin.

Nu ska jag hoppa i säng, efter jag har sorterat lite klädhögar som klättrat från golvet upp till sägen för att bli sorterade. Att det alltid blir på det sättet, hm... Har prövat ett tidsinställt inlägg imorgon också - får väl se om det funkar.

Sweet Dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela