Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Spring igen.

Publicerad 2010-10-28 21:07:08 i Everyday,

Idag tog jag fötterna och sprang lite igen. Helt förvånad! Annars så är ju idag näst sista dagen innan höstlovet - tjoho! Fick tillbaka Samhäll C-uppsatsen vi skrev för några veckor sedan och tusan vad bra det gick! Visste inte riktigt hur det skulle gå efter ett år utan analyserande osv. men det gick minsann finfint vilket var väldigt skoj. Speciellt eftersom att Sh C ska vara så svårt. Vi skrev ju Historia B-uppsats för några veckor sedan, om Indien och historiska händelser som påverkat landets utveckling och det gick också kalasbra. Så nu på lovet ska jag fira! Jag och Therese åker ju till London på tisdag till fredag och jag har misann pengar undanstoppade så då blir det mat, musikaler och shopping - både julklappar och till mig själv.

Idag har även vårat kök blivit klart. Eller så klart som det kan bli just nu - fläkten och vinkylen (som jag ger blanka tusan i men mor och far ville ha den och de betalar ju...) är på väg och kommer snart och de sista lådfronterna har inte heller kommit. Men nu har det gamla köket rivits ur, det har lagts golv, målats, installerats kyl&frys, micro&ugn, takspottar, skruvats ihop stommar, skåp och lådor. Det har dragits kablar och ledningar osv. av hantverkare. Och nu står köket fint och skinande (nästan, fortfarande lite byggdammigt) - bilder kommer när det är helt klart :D

Nu sitter jag och kollar/lyssnar på Rosa Bandet Galan samtidigt som jag skriver på min Affärsplan för mitt UF... Det tar tid och är knepigt det här med likviditetsbudgetar men det ska nog bli bra till slut :)

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-10-28 21:12:24

ser fram emot att se det nya :D vi har ju också gjort om vårat kök lite grann!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela