Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Business trip...

Publicerad 2010-10-12 19:32:00 i Äventyr,

Ja, här kommer en liten recap om vad jag hade för mig i torsdags och hur det gick i Stockholm. Till att börja med var tåget försenat med typ en kvart men det var inte så farligt eftersom att jag hade en stund när jag väl kom upp till centralen. Sedan blev det en räk och lax-sallad till middag när jag väl landat i Sthlm. Efter det var det ju äventyret med att ta rätt spårbana och köpa biljett, det var inte så svårt i sig - att köpa biljett och ta sig med tunnelbanan. Men sen när jag väl kom ovanför jord utanför t-banan vid Slussen så var det ju typ kolsvart ute, och regnigt. Hur tusan skulle jag hitta vart jag skulle nu? Trodde att det skulle vara hyfsat enkelt i dagsljus men icke! Så jag chansar och en sån sjuk tur man kan ha, vid närmsta gatuhörn (typ 5 meter bort) var gatan jag skulle upp på och några meter in på gatan låg Kristallrummet. Gud vad skönt det var att det låg så nära.

Efter att jag hälsat på alla så kollade jag runt i butiken på deras pärlor och material. Det fanns mycket att klämma, känna och titta på - tror jag kollade runt i en timma innan jag började plocka på mig material men det slutade med att jag tillverkade Embracelets UF's första armband och köpte in det första materialet till produktionen. Fick också träffa min rådgivare Vanya. Och runt klockan nio var det dags att ta sig till Centralen igen väl där fick jag minsann sitta och vänta i typ en halvtimma och sedan rullade tåget hem. Blev hemskjutsad av morfar och jag var så trött när jag kom hem (tåget kom till Nypan runt 22.50) att jag höll på att bara gå förbi morfar där han stod och väntade.

Det var mitt lilla äventyr till storstaden som gav ganska mycket - lite ny info, material och idéer.

Håll ögonen på Embracelets UF's blogg, där kommer det snart börja hända saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela