Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Bokdrömmar

Publicerad 2010-09-06 20:31:45 i My Wish List,

Jag älskar böcker. Pocketböcker speciellt. Så idag tänkte jag slänga upp några böcker som jag gärna skulle vilja köpa till mitt framtida pocketbibliotek :)

Shantaram - Gregory David Roberts. Verkar vara en underbar, delvis (eller helt?) sann berättelse som utspelar sig i Indien.

Den Sista Föreläsningen - Randy Pausch. Om en mans sista föreläsning, en känd föreläsning som jag såg i min engelska-klass i USA. Helt otroligt inspirerande så jag skulle vilja läsa boken om hans liv också.

Handle With Care - Jodi Picoult. Hon har skrivit kända böcker som Allt för min syster som har blivit film. Jag läste Ninteen Minutes av henne när jag var i USA som var väldigt bra och intressant.

The Sookie Stackhouse Novels - Charlaine Harris. Böckerna som serien True Blood är baserad på. Jag har ju inte sett serien men jag är lite sugen på att både se serien och läsa böckerna - nu är ju frågan bara i vilken ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela