Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Religion och Kyrka och Morotskaka

Publicerad 2011-04-11 20:33:34 i Everyday,

Sitter och skriver på en gammal religions-uppgift som vi fick för månader sen men som jag inte lämnat in än - uppenbarligen. Till mitt försvar kan jag ju säga att vi inte fått något inlämningsdatum på skiten. Men nu ska det bli klart för vi kan andra saker som ligger och väntar på att bli gjorda så då tänkte jag sätta tänderna i den här ikväll. Har precis slängt in lite morotskakssmet i ugnen i hopp om att det ska komma ut om ca 60 minuter som en finfin morotskaka - redo för frosting. Det blir nämligen fika imorgon eller övermorgon med mormor och morfar och då måste man ju ha något att smaska på. Plus att det är som en liten New York uppvärmning för där vill jag bara äta massa cupcakes, Red Velvet Cakes, New York Cheesecakes... Mmm... Snart är jag där!

Imorgon ska vi till kyrkan med religionen också - för att få lite genomgång på symboler som finns i kyrkan m.m. Och så kanske jag ska på en mässa imorgon för en jämförelse vi ska göra i religionen, vi ska nämligen jämföra symboler i två olika mässor eller gudstjänster i en kyrka... Själv tycker jag att det är väldigt rofyllt att vara i kyrkan men jag kan ju inte säga att jag är kristen, även om jag är döpt och konfirmerad. Jag har faktiskt inte riktigt specificerat vad jag tror på, det är lite av varje. Lite gyllene regeln, karma, what goes around comes around... Men i alla fall så ska jag försöka mig på en mässa imorgon i alla fall för att sedan ta något efter påsk när vi kommit hem, då kan man nog se stor skillnad på symboler i och med allt som händer under påsken inom kristendomen.

Ja, det händer inte så mycket skoj här på bloggen jag vet. Ingen kamera. Inga biler. Plugg. Inte mycket händer. Men snart kommer massor med bilder och skoj från New York. Och förhoppningsvis lugnar det ner sig lite i skolan en stund så kan det komma lite mer skoj här. Håll ut.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela