Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Sommaren 2011

Publicerad 2011-08-28 18:50:46 i Everyday,

Tja, då är snart sommaren 2011 slut. Nu har de sista sommarjobbarna slutat på jobbet och skolorna har börjat - så det är ju i stort sett höst. På tal om jobb så har jag fått mitt vikariat förlängt till den sista februari :) whiie! Men jag tänkte skriva en liten sammanfattning om min sommar, även om den mest har bestått av jobb.

- Jag och bästa Elin åkte till Stockholm en lördagskväll under Pride-veckan och käkade middag med Pride-koncerten i Kungsan i ena örat och restaurangens höga musik i andra. Sedan kikade vi på "Bridesmades" på nattbio och sov i farfar och Marie-Louises lägenhet. Dagen efter gick vi till Fotografiska, då lyckades jag få världens skavsårsblåsa på ena hälen och Elin hade vaknat dunderförkyld. Men vi begav oss till Sthlm Cupcake med tunnelbana för att köpa lite sött och gott. Sedan åkte vi hem efter den blixtvisiten till huvudstaden.

- Jag har åkt karusell efter jobbet med mina jobbarkompisar när det var Nyköpings Festdagar.

- Jag har varit ledig två dagar, en vecka där jag bara jobbade varannan dag ;) och då jag prickade in några av sommarens bästa dagar på Stendörren med mor, far, moster, morbror och kusinvitamin Hanna.

- Vi har haft två sommarkottefester med sommarjobbarna på banken. Riktigt sköna människor och sjukt trevliga kvällar har det varit.

- Jag tog ju studenten i början av sommaren! Och så gick jag på balen på söndagen, och direkt dagen efter så började jag jobba.

- Jag har läst underbara böcker - Den Sista Föreläsningen, Ape House och The Help. (och nu har jag köpstopp för det blev lite mycket böcker där i början av sommaren - typ närmare 25 böcker på några veckor)

- Jag har varit ganska kass på att uppdatera bloggen men men, ni får i alla fall verkligen följa mina äventyr i böckernas land :)

- Jag åkte på en spontan cykelutflykt med Pernilla till en brygga vid Stjärnholm. Dagen avslutades med glass i hamnen.

- Det har ätits många crêpes med Nutella på Surprise efter jobbet. Namnam!

- Jag har fyllt 20! Gaalet. Men det ska väl firas någon gång nu när alla fina vänner kommit hem från sin Europaresa :)

Jag har säkert gjort lite mer men det har försvunnit ut ur huvudet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela