Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Filmhelg!

Publicerad 2011-02-06 21:56:41 i Movies,

Den här helgen har bestått av vänner och film. I fredags började det med att Elin, Cecilia och Therese kom och vi käkade det über-svenska fredagskäket tacos.

Sen började vi med Forever Strong. Kan inte minnas om jag nämnt den förut. Den är handlar i alla fall om rugby, att bo på ungdomsanstalt och att förändring. Väldigt bra film (ingen typisk "tjejfilm" men de andra tyckte att den var jättebra) rekomenderas varmt. Typisk inspirerande film, baserad på verkliga händelser osv.

Andra och sista filmen för fredagkvällen blev Nära & Kära som är en typisk "tjejfilm", ganska förutsägbar och lite rolig. Ingen top 10-film men lagom underhållande på kvällen. Åldersskillnad och olycklig krock när pojkvännen visar sig vara terapeutens son...

Och eftersom att vi börjar bli gamla (hosthost) så blev det kvällens sista film. Men det stoppade inte oss från att prata ända in på natten... Cecilia gick hem på kvällen men de andra sov över. På lördagen drog jag och Elin iväg till IKEA för att inhandla lite smått och gott (dörrdämpare till Elins familj kök, en skåplucka som ska agera bänkskiva till Elin och doftljus till mig) sedan blev det Heron City. Och herre gud! vad mycket folk det var där - barnfamiljer i horder. Typ alla skulle väl se Trassel som visades som vanlig och som 3D. Det var i alla fall sjukt långa köer till både "Biomaterna", popcornen och insläppet till själva biografen. Men vi fick våra biljetter, popcorn, godis.

Vi började med You Again. Romantisk, tjejig komedi. Förutsägbar - ja. Men ändå mer innehållsrik än jag trodde, det hände typ saker hela tiden... Helt okej att titta på en gång men kanske inte nödvändigtvis en film jag kollar på igen.

Sen blev det lunch på Pizza Hut trots att vi båda proppat i oss mängder med godis och popcorn men lite mat slank ner i alla fall. Det var inte riktigt min nyttigaste helg någonsin men men, man måste ju passa på ibland.

Love and Other Drugs blev våran andra och sista film innan vi hoppade in i bilen och tutade hemmåt igen. Den var inte riktigt som jag tänkt mig men nu i efterhand tänker jag på den som en väldigt romantisk och söt film, vilket det var. Mycket sex och lite rörigt nästan... Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det var delar som var bra och delar jag inte tyckte om. Men har man inget annat att se tycker jag man ska se den, och ja - i efterhand så är den sevärd. (och så är det ju inte en nackdel att Jake Gyllenhall är med...)

På kvällen kom Therese tillbaka - som spenderat dagen på annat håll medan Elin åkte vidare för att vara katt-vakt. Så då blev det Melodifestivalen där vi kommenterade låtar, scenen och kläder. Men tog oss inte riktigt för att rösta och resultatet blev allt annat än det vi tänkt oss (förutom att Danny skulle gå vidare, men det kunde ju vem som helst räknat ut - men vad hade han på sig?).

Sen blev det Skönheten och Odjuret. Jag såg början, när de dansade (ni vet - balscenen) och slutet, resten av tiden sov jag sött... Haha, jag blev såå himla trött. Jag brukar aldrig somna framför filmer men nu har det blivit till vana att jag gör det om vi har filmkväll. Hm... som sagt, man börjar bli gamal ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela