Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

The Cove

Publicerad 2011-02-16 21:40:05 i Movies,

The Cove. Vet inte om jag nämnde den förra året - jag tror jag såg den runt höstlovet någon gång. De visade den på SVT och jag spelade in den. Den handlar om delfinjakt och slakt i en vik i Japan och allt som omger den. Hemsk, intressant och fängslande. Den fick en Oscar för bästa dokumentär här om året om jag inte har helt fel. Jag rekomenderar den varmt. Anledningen till att jag började tänka på det här är att vi i Svenska C ska skriva en argumenterande text som också skall fungera som argumenterande tal och då ska jag skriva om delfiner i fångenskap. Då kom jag osökt att tänka på filmen.

Kommentarer

Postat av: emii

Publicerad 2011-02-28 13:41:42

duktig du är som går svenska C, jag hoppade av den för att jag inte tycker om att prata inför folk.. :/



men den där filmen verkar bra, jag älskar dokumentärer! kanske man ska ta och se :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela