Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

21.

Publicerad 2011-09-25 16:34:03 i Books,


Losing my Virginity - Richard Branson
Den här boken har jag kämpat med ett tag nu. Typ riktigt länge. Fast det är inte riktigt rättvist att säga att jag har kämpat, eller jo det har jag men den har varit bra. Det har bara tagit väldigt mycket tid att läsa den - jag blev så galet trött typ varje gång jag började läsa den. Hahaha... Men nu är den utläst i alla fall. Och boken är riktigt intressant, ganska naturligt när den är skriven av Richard Branson. Ni som inte vet vem det är så är han megaentreprenören som har startat musikföretaget Virgin Music, flygbolaget Virgin Atlantic, han har flugit extrema etapper i varmluftballonger för att slå rekord och han äger en Ö i Västindien - Necker. Bland annat.

Vi får följa honom år för år, ibland månad för månad och ibland några år i taget. Det går upp och ner i hans företag, han kläcker nya idéer och han möter motstånd. Ibland kanske det blir lite tjatigt och för mycket men samtdigt blir jag väldigt fascinerad av honom.

Är man riktigt intresserad av entreprenörskap och ekonomi (vilket jag inte är) så är det en fantastisk bok. Även om man inte är det så är det en riktigt inspirerande bok om och av en riktigt fantastisk människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela