Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Greymouth

Publicerad 2012-12-08 11:59:19 i Äventyr,

Skulle publicerats igår:

Nu befinner vi oss minsann i Greymouth - på sydöns västkust. Hit kom vi tidigare idag med en buss från Fox Glacier där vi spenderat några dagar. Igår var vi ute på guidad tur på glaciären - häftigt. Dock regnade det men stället har 200 regndagar om året så det var ju inte så konstigt...

Dagen innan den guidade turen gick jag en liten promenad i skogen nära där vi bodde - supermysigt. Det var fint väder och sol när jag gick från hostlet men när jag var på väg tillbaka började det ösregna så det blev en liten joggingtur tillbaka. Och jeansen fick jag torka med en hårfön som jag fick låna av några tyska tjejer. Bilden är från en bro som jag gick över på promenaden. Vattnet kommer från glaciären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela