Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Queenstown

Publicerad 2012-12-04 05:03:12 i Everyday,

Hej alla!
 
Kanns som att det var ett tag sedan jag skrev nagot men det ar det ju eg inte... Bara det att tiden gar sa fort och vi gor sa mkt ;)
 
Nu har vi tagit oss till Queenstown och imorgon aker vi vidare till Fox Glacier. Har i Queenstown har vi gjort det man ska gora i Queenstown - hoppat Bungy Jump... Japp, nu ar det gjort. Och inte vilket som helst utan det hogsta som finns har att tillga, 134 metervar det. Lite galen och laskig kansla nar man konstaterat att man faller fritt mot marken mellan tva berg ner mot en flod... Men nar man val "studsat" en gang sa kunde man slappa loss fotterna sa att man satt upp i selen och da kunde man ju njuta pa riktigt av utsikten om var fantastisk! Nar vi anda holl pa sa hoppade (?) vi en Swing ocksa som ar en stor gunga i stort sett (med 70 meter fritt fall till en borjan och en svangradie pa 300 meter). Lite mer kittel i magen pa den och vacker utsikt hela tiden - riktigt skoj! Har allt pa film och bild men inget som jag kan lagga upp nu :)
 
Idag fortsatte aventyret da jag akte ut pa en tur dar man fick besoka en varldsarvsmarkt skog som var valdigt vacker. Sedan fortsatte vi med JetBoat! Saa kul! En motorbat med speciell motor sa att den kan kora dar det ar valrigt grunt sedan akte vi pa en flod med underbar utsikt. Bara vattnet i floden var vackert isblatt - smalt glaciarvatten och riktigt klart och fint. Runtomkring var det hoga berg toppade med sno, grona kullar och klippor. Fort gick det och vackert som tusan var det - rekomenderas varmt om nagon skulle vara i krokarna har borta :)
 
So long!
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-12-04 09:47:38

Har du blivit spritt språngande galen?!?!?! ;)
Hoppa bungyjump frivilligt...
Inte ens om jag fick en miljon skulle jag göra det.
Håller mig på marken med mina bungypumpstavar istället. PUSS

Postat av: Richard Caspary

Publicerad 2012-12-04 18:06:38

Bra att du inte berättade innan det stora hoppet. Det är ju som att hoppa från Kaknästornet! Att du vågade, men du törs ju göra det mesta. Här vräker snön ner och det börja vara bollar på balkongljusen. Ha det bäst. Kram P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela