Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

AUSTRALIA!

Publicerad 2012-10-26 12:59:29 i Äventyr,

Nu har vi landat och blivit insläppta i storlandet Australien! Känns helt overkligt att vi är här. Dagen har spenderats i Henley Beach som ligger precis utanför Adelaide därifrån vi åker med turen imorgon :)

Vi fick en mindre köldchock när vi steg av planet - 12 grader! Brr... Kallaste vädret vi upplevt på länge! Men varmare blir det inåt landet. Jag drog faktiskt på mig jeansen idag för det blåste ganska mkt här då det ligger nära havet och vi gick en del på stranden under dagen. Stranden påminner mig för övrigt lite om Öland :)

Kommentarer

Postat av: Richard Caspary

Publicerad 2012-10-27 17:54:34

Vilken upplevelse och spännande äventyr ni har att se fram emot i Australien. Njut av varje minut. Kram P

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-27 20:28:51

Åh underbart! 12 grader. Nästan som här:) Nja -2 och solen strålar. Vinter snart med andra ord. Härligt art läsa om era äventyr. Är riktigt avis på er och på det nu gör. Grymt! Här lunkar livet på och nu väntar soffan med mitt favvoprogram Så mycket bättre.... Du får lyssna mör du kommer hem. Kram Emelie

Postat av: Adam Caspary

Publicerad 2012-10-29 20:14:22

"Alice Springs has been referred to as the lesbian capital of Australia." - http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Springs

Vad är det ni ska utforska där, egentligen?

Postat av: Linda Breidning

Publicerad 2012-10-30 19:58:05

Vad härligt med Australien!! Tack för det fina kortet, det blev jag glad för ;-) många kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela