Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

Böckerna

Publicerad 2012-10-23 03:27:27 i Äventyr,

Nu befinner vi oss i Sanur och dagarna spenderas mest på stranden, läsandes och promenerandes. Läste precis ut denna bok - Three Cups of Tea av Greg Mortenson & David Oliver Relin. Helt fantastisk bok och den handlar om helt otroliga Greg Mortenson som byggt x-antal skolor i Pakistan och Afghanistan-området. Rekommenderas varmt!

Detta är för övrigt den fjärde boken jag slukat på resan de tidigare var The Great Gatsby, Bröllopsfixaren och Maos Siste Dansare. Alla var bra men Maos Siste Dansare var helt obeskrivligt bra. Den rekommenderas också. Jag har också fyra olösta böcker i väskan som jag nu ska välja en ny att hugga in på. Jag kan ju inte slänga böcker så åtta böcker bär jag med mig på resan :) (för övrigt så tror jag att den bokkvoten kommer att räcka för resten av resan ;))

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Caspary

Publicerad 2012-10-24 17:35:26

Hej kära Emma,jag förstår att ni har det underbart. Såg några bilder på nätet från Sanur. Romanen Maos siste dansare fick jag av dig och slukade den förra året på vår semester i Spanien. Man kan inte sluta läsa. The Great Gatsby är ju verkligen en kultbok, kul att du har läst den.Jag skriver igen njut, njut och ta hand om er.Kramar Marie-Louise

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-27 20:31:36

Haha. Jag visste att min älskade mor skulle gilla detta inlägg. Kram kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-27 20:32:30

Haha. Jag visste att min älskade mor skulle gilla detta inlägg. Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela