Emmas Blogg

På äventyr genom Asien, Australien & Nya Zealand

5/10 - Today.

Publicerad 2010-10-05 16:44:06 i Everyday,

Idag har både det ena och det andra hänt känns det som. Jag tog sovmorgon och när jag väl kom till skolan var det dags för (trummvirvel tack) studentmösseprovning! Och herre Jesus vilken beslutsångest! Lund vs. Uppsala. Jeez - det andra gav sig ju nästan av sig självt men det var det svåraste. Man såg ju inte jättenormal ut i någon av dem. Men det blev Uppsala - även om jag såg ut som en sjökapten (eller Kalle Anka om man hellre vill det) men jag kommer ju inte vara ensam sjökapten på studentdagen ;)

Ett besök till skolsyster hanns också med. Min hals har nämligen betett sig lite konstigt. Lite småont från och till igår och lite svullen på ena sidan. Men det var inget akut men om det inte har gått ner om en vecka ska jag prata med henne igen... Så det blev ingen träning för mig idag eftersom att hon tyckte att jag skulle ta det lugnt ifall jag hade en infektion i kroppen. Troligtivs blir det väl ingen träning på hela veckan i sånna fall, om inte svullnaden går ner.

På engelskalektionen fick jag och min grupp reda på att vi var de enda som fick våran projektplan godkänd. De andra får ändra sina (så dem också får åka.). Så det var en liten egoboost men vi var också tvugna att ändra lite i våran projektplan men i huvudsak var den ok. Här kan du läsa mitt inlägg om Mission Great Britain.

Nu ska jag minsan skriva lite på min sammanfattning inför vårt Religionsprov på torsdag.

Ciao

Kommentarer

Postat av: isa

Publicerad 2010-10-06 18:08:25

kan säga att jag också kände mig som en kapten i mössan, men det blir bara charmigt ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela